T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Memurlarla İlgili:
1- Bakanlar Kurulunca 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36. maddesine göre tespit edilmiş olunan norm kadro standartlarına uygun olarak İl Özel İdarenin norm kadrosunu hazırlayarak İl Genel Meclisine sunmak.
2- İl Genel Meclisi tarafından belirlenmiş olan norm kadroları İçişleri Bakanlığına sunmak.
3- Norm kadro standartları çerçevesinde tüm müdürlük ve personelin görev yetki ve çalışmalarını tanımlayarak İl Genel Meclisine sunmak.
4- İl Özel İdaremizde ilk defa 657 Sayılı Yasaya tabii olarak görev alacak personel için mevcut kadrolar bildirilerek İçişleri Bakanlığından açıktan atama izin talebi yapmak
5- Kurum merkezi sınav sonucuna göre atama yapacakları memur kadrolarının sayısını, unvanını, sınıf ve derecesini ve atanacaklarda aranan şartları Devlet Personel Başkanlığına bildirmek
6- Devlet Personel Başkanlığınca atama yapılacak boş kadrolar ve atanacaklarda aranan şartların duyurulan kadrolar için aranan şartları taşıyanların bu kadrolara atanmak için Devlet Personel Başkanlığının merkez sınav başarı sırasına göre atanmak hakkını elde edenleri tespit ederek kurumumuza bildirmek
7- Kurumumuza bildirilen memur personelden ataması yapılacak olanların hazırlık evraklarını tamamlatmak ve atama işlemlerini sonuçlandırarak sicil numarası vermek.
8- Başarılı aday memurlarının asalet onaylarını, müdürlüklerin teklifi üzerine almak, başarısız adayların kayıt kapama işlemlerini yapmak
9- Memurların göreve başlayış, görevden ayrılış, vekâlet görev, 2. görev, yer değiştirme, silâhaltına alınma ve terhislerinde göreve dönmelerine ilişkin işlemleri yapmak.
10- Kurum tarafından ihtiyaç duyulduğu tespit edilen çeşitli unvanlar için görevde yükselme yönetmeliğince işlem yapmak.
11- Her yıl özel hizmet tazminatı ve yan ödeme alan personellerin kadro unvanları için Valilikten vize almak.
12- Takdirname, teşekkür, ödül, görevden çekilme, disiplin cezaları, göreve son verme ve görevden uzaklaştırma işlemlerini yapmak.
13- Üst yönetici ve birim müdürü kadrolarına atanan memurların 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunun 36. maddesi gereğince atamalarını İl Genel Meclisine sunmak.
14- Naklen atama onayları, terfi ve kademe ilerlemeleri, soyadı ve öğrenim değişikliği, borçlanma ve emeklilik tescil işlemlerini yapmak.
15- Memurlara kimlik kartı vermek, memur kütüğü sağlık karnesi ve vizite kâğıdı düzenlemek, emeklilik sicil numarası verilmesine ilişkin işlemleri yapmak.
16- 657 sayılı Devlet Memurlarının suç işleyenlerinin cezalandırılması için disiplin amirleri ve disiplin cezaları yönetmeliğinin hazırlayarak İl Genel Meclisine sunmak.
17- Askerlik durumunu belgelemek, sicil dosyalarını devren almak ve başka kurumlara devretmek.
18- İl İdare kurullarının kararlarını ilgililere bildirmek ve alındı belgesini geri çevirmek, memurların mahkeme aşamalarını izlemek ve sonuçlarını tescil etmek.
19- Derece terfi ve kademe ilerleme onaylarını almak, bunların kayıt işlemlerini tutmak,
20- Terfi edecek memurlar ile bu memurların kadro tekliflerini inceleyerek meclis kararının alınmasını temin etmek ve gerekçeleri ile birlikte ilgili bakanlığa intikal ettirmek, bu kadroların değişiklik ihdasını sağlamak ve bütçe için gerekli dokümanı vermek,
21- Başka kurumlarda hizmetleri olduğunu bildirenlerin hizmetlerini isteyip, siciline işlemek gerekiyorsa intibak işlemlerini yapmak
22- Gizli sicil işlemleri yapmak, olumsuz sicil alan memurların uyarılmalarını sağlamak.2 yıl olumsuz sicil alan memurlar ile ilgili yasal işlemleri yapmak.
23- Gizli işlemlerinde 6 yıl içinde 90 ve üzeri not alan memurları tespit ederek 1 kademe verilmesi işlemlerini yapmak.
24- Yıllık mazeret, hastalık, aylıksız izin onayları ile izne çıkacak memurların yerine vekâlet edecek memurların onaylarını almak ve gerekli işlemleri yapmak.
25- Hizmet ihyası ve hizmet cetveli çıkarmak.
26- Görevden istifa eden personel hakkında gerekli işlemleri yapmak
27- 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunun 36.maddesi ve 5393 Sayılı Belediye Kanunun 49. maddesi gereğince ihtiyaç duyulduğunda norm kadroya sözleşmeli personel alımı için kadro unvan, derecesi ve maaş belirleme için İl Genel Meclisine öneri sunarak sözleşmeli personel alım işlemlerini yapmak.
28- 2. ve 3. derece kadrolarda görevli personelin özel pasaport işlemlerini yapmak.
29- Yaş haddinden emekli olacakları belirlemek ve gerekli işlemleri yapmak
30- Sağlık ve tedavi giderleri ile ilgili eczanelerden ve sağlık kuruluşlarından gelen faturaların ödeme emirlerini hazırlayarak ödenmesi için Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
31- Personelin görev yolluğu ve tedavi yolluğu ödenekleri için ödeme emri hazırlayıp Mali Hizmetler Müdürlüğüne göndermek.
İşçilerle ilgili:
1- 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunun 36.maddesine göre norm kadroya göre işçi personel sayısını ve unvanlarını belirlemek
2- İl Özel İdaremizde 506 sayılı S.S.K. Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanunu ile toplu iş sözleşmesinin hükümlerine göre işçi çalıştıran müdürlüklerin işçi ihtiyaçlarının karşılanması.
3- Mevsimlik işçi çalıştıran müdürlüklerden gelen işçi taleplerini değerlendirerek İŞKUR Kurumuna başvuru formu tanzim edip, ücret ödeyerek kaç personel alınacaksa talebi bildirmek
4- İŞKUR tarafından gönderilen kişiler için sınav gününü tespit etmek, sınav komisyonunu oluşturmak
5- İŞKUR tarafından belirtilen süre bittikten sonra gelen talepleri kurulan komisyonca değerlendirmeye almak, sözlü sınav yapmak, kazanan ve kazanmayanları ilgili kuruma bildirmek
6- Sınavı kazanan işçi adayların hazırlık evraklarını tamamlatmak.
7- Kazananları Valilik Makamı oluru ile göreve başlatmak.
8- S.S.K ile giriş bildirgelerini vermek ve güvenlik soruşturmasını yaptırmak.
9- 4857 Sayılı İş Kanununun 30.Maddesi gereğince işe alınacak özürlüler ile eski hükümlülerin işbaşı yapabilmesi için gerekli yasal işlemleri yapmak ve her ay personel sayısı ve özürlüler ile eski hükümlülerin ve harp mağdurların sayısını İŞKUR’a bildirmek.
10- 506 sayılı yasanın 60. maddesi gereğince yaşlılık aylığı almaya hak kazananların yazılı talepleri halinde emeklilik işlemlerini yapmak,
11- 1475 sayılı yasanın 14.maddenin ve 4857 sayılı Yasanın geçici 6.maddesi ve toplu iş sözleşmesinin ilgili maddesi gereğince kıdem tazminatı ödenmesi için gerekli işlemleri ve hesaplamaları yapmak.
12- Görevinden istifa eden işçilerin kayıt kapama işlemleri ile görevine gelmeyen işçilerin hakkında yasal işlemleri yapmak.
13- İşe alınan işçiler ile çeşitli nedenlerle iş akitleri fesh edilen işçiler için gerekli formlar düzenlenerek Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına, Bölge Çalışma Müdürlüğe ve 15 gün içinde İŞKUR’a göndermek.
14- İşçilerin fazla mesaileri ile ilgili gerekli düzenlemeleri yapmak,
15- İşçilerin yıllık ücretli izin onaylarını almak ve izinlerinin kullanılması sağlamak
16- Vasıfsız işçilerin veya unvan değişikliği istenen işçiler arasından pozisyon değişikliği sınavının yapılmasının temini ile unvan değişikliğini sağlamak. İşçi personelin her türlü kesinti işlemleri (icra, dernek, vakıf vb.)yaparak kesilen paraların miktarı ve nerelere verileceği hakkında Mali Hizmetler Müdürlüğüne bilgi vermek.
17- İlgili müdürlükler tarafından hazırlanarak müdürlüğümüze gönderilen yıllık işçi giderleri ile bütçe için gerekli dokümanları vermek,
18- Toplu iş sözleşmesi hükümleri gereği yevmiyedeki hizmet artışlarının tanzimi yapılarak dosyalara takmak
19- İşçilerin adli davaları ile ilgili Hukuk Müşavirliğine ve mahkemelere gerekli bilgilerin verilmesini sağlamak.
20- İşçi disiplin kurulunun oluşturulmasını sağlamak ve bu kurul tarafından alınan kararların ilgililere tebliğ edilmesini sağlamak,
21- Toplu iş sözleşmesi gereğince işçilere ödenecek iş riski ve sorumluluk zammı belirlenmesini sağlayan komisyonu oluşturmak ve iş risklerine göre gruplara ayırarak iş riski zammının belirlenmesini sağlamak.
22- Mevsimlik çalışan personel için her yıl İl Genel Meclisinden vize almak.
23- İşçi personelin puantaj işlemlerini yapmak. Şubelerden gelen puantajların kontrolü yapılarak gerekli düzeltme ve incelemeler yapmak.
24- İl Özel İdare personelinin hizmet içi eğitim taleplerini almak, değerlendirmek, planlamak ve gerçekleştirmek. Eğitim sonrası değerlendirme çalışmaları yapmak
25- İl Özel İdare personelinin motivasyonunun yükseltilmesi için çalışmalar planlamak ve uygulamak.
26- İl Özel İdare personeli arasında sosyal ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla etkinlikler düzenlemek.
27- İl Özel İdare çalışanları ve birimleri arasında koordinasyon ve iletişimin geliştirilmesi için çalışmalar yapmak.
28- İl Özel İdare çalışanlarının talep ve şikâyetlerini tespit ederek İl Özel İdare üst yöneticilerine sunmak.